Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 19 juli 2009

Hinna med allt

Det är ingen semester med ro och vila för mina föräldrar. Kyriakos har tagit över husfriden med storm. Han har fortfarande inget tidsbegrepp och förstår inte att vi ska stanna här i 2 veckor utan är livrädd för att vi ska resa redan imorgon och att han inte ska hinna med att leka med alla saker som finns här. Det går i raketfart från pussel till tågbana, laga mat med spisen, banka, spika och såga med alla morfars verktyg, bowla, bada i poolen, leka med Max, ut och cykla och sen prova alla lekplatser här. Herregud vilken fart!! Och sovmorgon finns inte, 07,30 börjar hans program.
Han pratar ett i ett och ca 95 % kommer på grekiska så mina föräldrar och bror förstår inget.
Morfar, morfar, ela ligo här, na sou visa kati!!!!
Det tar väl ett par dagar sen blir svenskan bättre som vanligt.
När pappa Giorgos frågar honom i telefonen om han har det bra svarar Kyriakos - Jag tycker om att vara här. Jag kommer inte hem. Ok, pappa?

2 kommentarer:

Eva sa...

Haha - så underbart. Kul att höra att Sverige också har en dragningkraft!!

Anna sa...

Haha, så rart!!! Program från 07:30 för att hinna med allt och grekiska och svenska om vartannat. Är också svenska i Grekland, men inte mamma ännu, så jag "framtidsrelaterar"... :)

Vad härligt att han får en sådan superpositiv upplevelse av sitt andra hemland!