Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 8 juli 2009

Ett skepp kom lastat - med Remos

Ojoj, svärfar gick och la sig ( läs däckade ) innan de sista släktingarna rullade hemåt vid klockan 03,00. Så kan det gå när man firar sin namnsdag från sen eftermiddag och in på sena natten.
Alla drack en massa vin, skålade och åt av all mat som svärmor, svägerskorna och jag lagat.
Trevligt verkade dom ha. Minstingen Kyriakos, vår son, höll sig vaken hela kvällen och jag var helt chockad. Han brukar ju annars bara tjata efter välling och sova redan innan midnatt men igår sin namnsdag i ära höll han igång.
Idag tog vi sovmorgon, så klart, till 10 och vi ska bara ta det lugnt resten av dagen.
Giorgos därimot vaknade till ilsket alarm klockan 05,00 för att bege sig på sin körning. Hade jag haft busskort hade nästan jag erbjudit mig att ta hans körning. Han hämtade nämligen REMOS crew och utrustning inför kvällens spelning på DESTIJL som ankom med båten till Soudabukten imorse vid 05,30. Nu tror jag ju knappast att Remos han själv sitter på nattfärjan från Athen till Kreta men ändå. Hade jag varit lite mer pigg idag hade jag tagit en tur till flygplatsen och varit redo med kameran för att få mig en bild på denna underbara artist. Haha, jag är som ett tonårsfan!!!
Jag får vänta till ikväll. Yippie!!!

1 kommentar:

Eva Henriksson sa...

Lycka till som ett tonårsfan.
Det är underbart att känna så .Det vet jag som följt Rikard Wolff så där begeistrad.
Tänk så kul att fira namnsdagar med ett ståhej!
Vad var det för mat ni lagat?