Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 6 juli 2009

Barfota

Att springa barfota i gräs är härligt. Men att sitta på en klinik i 3 timmar och titta på folks bara fötter är mindre härligt. Varför jag satt där i 3 timmar? Jag lämnade urin och blodprov och sen skulle jag dricka något druvsockervatten på tom mage och sen tog dom blod 1 gång i timme på mig. Totalt 3 gånger. Så tjatigt.
Varför jag satt och tittade på allas fötter? Den skönaste stolen var vid receptionen där alla stod och bokade tid, hämtade provsvar eller ville boka tid. För att inte sitta och glo på folket bläddrade jag i tidningar men samtidigt kunde jag inte låta bli att kolla in folks fötter och val av skor. Säkert 75 % av de äldre kvinnorna hade svullna fötter av värmen och alldeles för små skor. Spruckna hälar, urk.
Karlarna då. Tack å lov har de flesta stängda skor. Två äldre gubbar hade sandaler och jag valde att hålla upp tidningen så högt över ansiktet för inte kräkas ( hade ju i och för sig knappt något i magen ). Huuu....vad det är äckligt med äckliga fötter.

Oj så äckligt trist inlägg. Men ungefär så här intressant var min dag. Av besöksantalet ser jag att folk har semester och ingen sitter framför datan därav lite lugnt här på bloggen.
Försöker pricka av saker på "att-göra-innan-sverige-listan" eftersom vi åker nästa fredag. Sen när vi kommer tillbaka är det Augusti och den värsta månaden på hela året då jag bara vill vara hemma med AC på och inte köra en meter med min bil. Sen kom September och hjälp vi ska få en baby!!! Wow vad tiden gick fort och jag får "krystvärkar" bara jag tänker på det. Jag är inte redo!!!

1 kommentar:

Eva Henriksson sa...

Hej Karro igen efter en underbar västkustvecka i Haverdal med sol hela veckan. 22 grader i havet.
Varifrån kommer du? S Halland??
fötter skor ja min mamma bestämde sig ibland för att se på skor. Då gick hon på stan i Norrköping och tittade inte i skoaffärer utan på folks fötter. Hon ritade gärna när hon kom hem och hon hade roligt.Kul idé.
Men vilka noggranna und. på gravida.Får du veta om allt var bra nu????