Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

fredag 12 juni 2009

Vi leker turister en fredageftermiddag






Utflyktsbåten gav sig iväg. 10 euro/person för 1 timmes tur. Finns gott om båtar i hamnen.

Nyklippt pojk smilar upp sig.


Sköldpaddorna Caretta-Carettas volentärbås.

Taverna i mitten heter Palatzo och har bra mat. Såg att en "mixed sea food" för 2 personer kostar 18 euro. Man kan vara fler att dela på en sån och så beställ någon sallad och annan förrätt så borde man bli mätt för en bra peng.

"Så blev jag påmind igen att jag lever och bor i en otroligt vacker stad.
Mitt älskade Chania!! // Karro

8 kommentarer:

Majoulas Blogg sa...

Härligt med lite tips... vi sitter här på balkongen i kato stalos och jag visar min gubbe din sida..

sköt om dig

kram

Karro sa...

Hej,
Din "gubbe" är grek också? Då måste du ju ha en massa tips ifrån honom men kul att min sida hjälper er.
Ha det bra och njut!!!!!!

Eva Henriksson sa...

Ja jag sitter hemma i Stockholm men glädjer mig åt din sida. Du skriver verkligen inspirerande och det är så roligt att höra om ERA utflykter. Barn är en bra ingång...till mycket!
Vad gör sköldpaddorna i hamnen? Man blir hungrig på den goda grekiska maten när du beskriver.
hur blev det med din olivolja?
Kram Eva

Majoulas Blogg sa...

Halloj
Jo, han är född här i Chania... och lite hemmablind för vad jag tycker är "intressant" Men visst tar han mig till ställen också.. idag ska vi till Preveli... Men du är ju "proffs" på vad vi nordbor uppskattar och ser de små detaljerna som han tar för givet som "normalt"

Ha det bra
:-)

Cecilia sa...

åh vilken söt liten pojke du har :) hihihi. älskar småbarn, så söta :) längtar tills jag får pengarna!

nu kan jag inte vänta nå mer...jag vill åka nuuuu!

Cecilia sa...

hoppsan :P nån som är trött här....råkade skriva längtar tills jag får pengarna...jag menade såklart...egna...har inte lärt mig mitt nya tangentbord på mini-pc:n, hehe :)

Anna sa...

Härlig dag! Du verkar vara så bra på att uppskatta platsen du bor på, utforska och verkligen uppleva den. Man blir så lätt hemmablind, även på de vackraste av platser, så jag blir superinspirerad av dig!

rosalucia sa...

Åh vad underbart...längtar tillbaka. Var med familjen till Platanias för två år sen; härligt.
Men den grekiska maten; är den verkligen god den tycker du? Kanske man vänjer sig. Eller så hade vi otur.