Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

tisdag 2 juni 2009

Samma visa varje år....

....visst finns det en anledning till att man inte gräver, lägger asfalt och bygger under vinterhalvåret men herregud vad det ska byggas under våren. Idag åkte jag och Kyriakos ut en snabb sväng till Kato Stalos och besökte Ulla-Maj och Inge, apollos stamgäster sedan mer än 10 år tillbaka.
Att köra ut genom Chania stad och genom områden som Kato Daratos, Kalamaki och för att till sist komma fram till Kato Stalos var lite som att vara liten och man rattade hejvilt när man körde farfars bilar på Liseberg. Köra lite slalom mellan vägskyltar, passa sig för grävskopan som snurrade runt och hoppsan där kom en tävlingscyklist, se upp för alla turister som korsar vägen och sen alla idiotomkörningar av dessa minitåg som har en maxhastighet på 25 km/h.
Att köra denna sträckan till jobbet varje dag är inget jag saknar. Helt ärligt saknar jag inte jobbet som jag trodde jag skulle göra. Eller jo jag saknar mitt jobb, mina kontakter, mina arbetsuppgifter, mina beslut och min kontakt med apollo i Sverige. Men min grekiske arbetsgivare var under all kritik och saknas inte.
- Nej jag trivs bättre här där jag kan lukta på mina blommor på balongen. Utan stress, fjäsk, särbehandling, skitsnack och utnyttjande.

3 kommentarer:

Tina sa...

Hur menar du att det inte byggs något under vinterhalvåret...? Skicka några grekiska byggare till Sverige så får de se hur det byggs här ÄVEN PÅ VINTERN. Vår sommartemperatur måste ju vara som er vintertemteratur, typ... ;-)

Tina sa...

I dag har vi 10 grader och regn, med tanke på kretensisk vinter...

Karro sa...

Hej Tina,
Kanske jag uttryckte mig fel. Visst BYGGS det under vinterhalvåret. Men jag menar vägarbeten, allt lägga gatustenar, bygga trottoarer, fixa fram trottoarbelysning och sånt, det görs INTE under vintern utan allt sånt ska tydligen fixas nu. Idag har vi äckligt varmt och stackars "gatuarbetarna" går ju och svettas och det ryker lös sand överallt från deras grävande.