Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

tisdag 30 juni 2009

Persikor

Jag är ingen frukostmänniska. Jo visst om man skulle få den fint serverad eller man bor på hotell då tackar jag inte nej utan äter gärna. Men hemma äter vi bara frukost när vi har sverigebesök. Eller som nu när man är gravid. Fast det är med tvång frukosten går ner, jag tycker inte det är gott att äta om morgonen. I vanliga fall kör jag ju greklivet och dricker kaffe hela morgonen fram till lunchen.
Men så kom Giorgos hem med bland annat en påse med persikor ( kanske ifrån just Naousa ) som han fått av någon under 5 dagarsturen.
Ojoj, vilka persikor!! Och en stor klick med naturell joghurt och för en gång skull försvann frukosten ner på ett vips.

4 kommentarer:

Marie sa...

Hallå vännen....håller med dig, försöker bara få Fralle att förstå att det räcker bra med kaffe till frukost...men det e inte lätt :-)
Nu har han tvingat i mig en Risifrutti så jag ska orka måla huset.
KRAM

Grekland nu sa...

Vet PRECIS hur goda dessa persikor från Naousa är!! Vi har inga egna odlingar men får hinkar och backar från snälla grannar. (Lite synd bara att jag är allergisk mot frukt...). Hoppas resan gick bra!

Eva sa...

Jag borde smaka dessa persikor någon gång. Om jag inte minns fel så läste jag ett blogginlägg hos Grekland Nu för ett par månader sen som också berörde persikor från Naousa. Så de måste verkligen vara speciella!

LINDA sa...

Detlat smaskigt. Jag MASTE ha frukost pa morgonen annars fungerar inte jag alls :) Linda