Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

lördag 20 juni 2009

Kyriakos i bilder

Förstår inte vad det är för smile han har lagt till med?
Redo för bröllop i alla fall.

Nästkusinen Stella i bakgrunden som var brudnäbb.
Kyriakos har tagit en pappersstrut som var fylld med ris. Delades ut till alla gäster inför riskastningen.

Så cool så!!

Kusinskaran samlad. Bröderna Manos ( rosa ), Kyriakos ( blått ) och Giorgos ( vitt ).
Och Kyriakos står mellan syskonen Giannis och Irini.


Står för en gång skull still. Lite avslappnad med händerna i byxfickorna, haha!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Karro,

Tack så mycket för din härlig blogg! Jag är en finsk flicka och jag är arton år gammal. Jag älskar Kreta så mycket och jag resar gärna till dit. Jag hoppas att du förstår min svensaka.. den är inte så bra! :) Jag och min pappa kommer till Kalamaki igen den 4 juli. Den är min sjätte gång när jag besökar där.

Jag hoppas att du svarar mina frågor. Kan du rekommendera några matplatser som är naturliga och som har äkta grekiska stämning? Och går det en båt till Santorini från Hania?

Tack så mycket på förhand!

Svensk chekchouka sa...

Vilken liten snygging, han ser grekisk ut trots sitt ljusa hâr.
Hoppas att du mâr bra.
Kram

Grekland nu sa...

Hej, vill bara tala om att jag hittat din blogg. Kul att det finns fler som bloggar om vardagslivet i Grekland! Själv lever jag uppe i norra delen av landet sen 15 år tillbaka. Lägger till din blogg på min lista.

Karro sa...

Hej,
Inga problem att förstå dig. Du skriver jättebra på svenska.
Har skrivit om några tavernor som Semiramis, Tamam, Kouroupis och Leventis och du hittar dom under ETIKETTER och MAT. Ta en titt där på min blogg och se vad du hittar.
Nej det går inga båtar från Chania till Santorini.
Möjligen att det går ifrån Heraklion.
Ha det bra!!

Karro sa...

Grekland nu,

Hej från södra Grekland. Kul att du hittat hit. Min man ( busschaufför ) kör förresten iväg på en busstur idag 5 dagar upp emot norra grekland. Ser att det står Thessaloniki, Naousa, Kastoria på programmet. Ta väl hand om honom, haha!!

Grekland nu sa...

Det kan du räkna med att jag ska göra - ta hand om maken alltså!! Bara han hör av sej så ska han och turisterna minsann få en egen superb guidning...I Naousa, i alla fall. För det är SÅ underbart vackert här. Fast de här dagarna är det regnigt och svalt (rätt skönt tycker jag, men det vågar jag knappt säga högt!)

Karro sa...

Ser på nyheterna att vädret ska bli dåligt, alltså regn, så jag packade ner jacka till honom. Nu har han precis gett sig iväg. Så ser du en vit buss "Kyriakakis Travel" med reg.nummer ifrån Chania så är det min karl. Enligt programmet ska dom besöka Naousa på fredag.
Jag håller med dig, visst är det skönt med lite svalare väder och regn.