Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 11 juni 2009

Fortsättning med de vilda 4 åringarna

I inlägget nedan skrev jag om bland annat mamman med sina tomma hot mot tvillingdöttrarna.
Fick givetvis med flickorna på bild då dom "raggade" upp Kyriakos som dom för övrigt inte tilltalade vid namn utan "lille pojken".
Dom tyckte det var jätteroligt att stå vid strandkanten ( längre i fick dom ju inte gå för sin mamma, haha ) och kastade ut bollen och ropade på "lille pojken" att han skulle simma ut och hämta den. Jag och Giorgos satt mest och skrattade och såg på. Men efter ett tag kläcker Giorgos ur sig ( något som jag bara väntade på för jag känner min grekiske karl allt för bra )
- Kala ´re, hur länge ska han låta tjejerna driva med honom, han måste visa att det är männen som bestämmer!!!
Sådan far, sådan son, 5 sekunder efteråt tar Kyriakos med sig bollen upp ur havet och säger till tjejerna - Nu är jag trött! Nu får ni simma!! och öser ut bollen i havet med en kraft som förklarar att "här är det jag som bestämmer".
Giorgos skrattar och säger så klart "Det där är min son, haha"!!!

1 kommentar:

Jessica sa...

Hahaha underbar kommentar från en liten man och så "typiskt" grekiskt! :-))