Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 24 juni 2009

Dagens väder

Igår eftermiddags hade vi moln. Och även idag ligger det lite moln. Sorry turister, men jag är överlyckliga för dessa moln och en regnskur skulle inte sitta fel. Min graviditetssvettning håller i sig och jag bävar redan inför Augustihettan.
Håller på att stryka kläder och packa Giorgos lilla resväska. I eftermiddag tar han bussen och kör mot Heraklion där han ska ta med sig greker på en långweekend upp till norra delen av fastlandet. Thessaloniki, Naousa, Meteora och Kastoria är några av ställena som ska besökas.
Vi har besökt den delen fast under vintern och med snö, det är otroligt vacker där uppe så lite avundsjuk är jag. På turisterna alltså, inte på Giorgos som ska köra å köra å köra.

4 kommentarer:

Eva Henriksson sa...

Tillbaka efter en provencevecka.Ingen midsommar där heller.Men bad vila bok vänner och god mat.
Nu är det barnbarn här och jag läser om det stora bröllopet som ni varit på.Oj! Vilken fest och tänk alla förberedelser och inlånade frysar och packade risgryn och sydda kläder och....
Fantastiskt.
Gulligt kort på dig för 10 år sedan.Oj! Det var rart. Kram Eva H

www.silvia.blogg.se sa...

Har regnar det oxa, 2 personer drunknade i Lecce i forrgar t.o.m. (en i en bil o en i en hiss!) men syrran sa att det ar fint vader i Sverige sa jag packar min vaska o far. Kaviar here I come!!!!
Nar ska bebisen komma? (jag far flashbacks fran forra sommarens 40° hetta, flyttlass och Ivan-mage)

Karro sa...

Åsa,
Bebisen är beräknad till första veckan i oktober men eftersom det ska bli planerat kejsarsnitt har min doktor sagt runt den 23 Sept.
Jag följde ditt "svettiga" liv och dina flyttkarlar överallt förra sommaren, herregud säger jag bara, och det där lilla miniköket på golvet som du hade provisoriskt allt för länge, jag hade blivit galen. Du skrev någonstans att du inte har tålamod, men jag tycker du klarat av en massa saker som VERKLIGEN kräver tålamod.
Trevlig resa!!!

Petra Månström sa...

Ahh, ingen höjdare att vara gravid i den där hettan, kan jag tänka mig... Förstår att molnen var efterlängtade :)