Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 13 maj 2009

Underbart....

väder håller i sig och idag kör vi "svenska småbarnstimmar" utomhus för första gången. Vi ska nu träffas på Platanias Village Park där barnen kan leka utomhus och mammorna kanske kan få lite färg på benen medans dom dricker kaffet.

Har äntligen fixat biljetter ( vi tackar mamma/mormor för det stora bidraget) för vår Sverigeresa. 17 Juli flyger vi med Transavia från Chania direkt till Köpenhamn och med retur den 1 Augusti. Helt ok priser för att vara Juli månad och det bästa av allt var flygtiderna, kanon!!

7 kommentarer:

Lisa sa...

Vad roligt, da kommer vi vara i Sverige ungefär samtidigt!

Kram Lisa

Eva Henriksson sa...

Lycka till med resan och hoppas vi i Sverige kan bjuda på sommarväder. Man vet ju aldrig här.
Men ni vill väl ha Sverige och då är det nyckfullt....Alltså du och Kyriakos.turistbussarna måste ju skötas där nere...

Annika sa...

Ni åker hit när vi åker dit då... :D

Vi åker ner den 18 Juli och hem den 27:e.

Hoppas ni får det skoj i Sverige. :)

Anonym sa...

Hej...hittade din sida när jag googlade på Marlene. =) Vi åker dit på lördag. Ska bli super härligt. Hur e vädret nu? :) En fråga...hur långt är det mellan Marlene och Agia Marina? Maila mig om du har tid. ninaskonditori@live.se

Polargrevinnan sa...

Hej!
Hur jag hamnade här hos dig, vete katten, när jag nu är här sänder jag dig en hälsning.
Det verkar så harmoniskt oss dig,
ta vara på småbarnstiden. Den går så fort.
Min lillasyster bodde i en liten by som heter Affisos, några mil från Volos. Varje maj i 10 år bodde jag hos henne en månad. Nu har de sålt sitt hus och flyttat tillbaka till Sverige. Köpt sig en husbil och "gör " Sverige.
Du är riktigt arg på Melodifestivalen. Visst är det ett spektakel, men tidningarna ska ju ha något att skriva om. Nu skrivs det också om hur eländigt våra gamla har, särskilt maten är bedrövlig. Också finanskrisen ältas förståss.
Ha det så skönt i solen. Här är kyligt och blåsigt. Vi här hemma längtar söderut.
Välkommen till Sverige hälsar Viola.

.

Eva sa...

Det är lustigt att ni åker till Sverige på semester när alla andra suktar efter att komma till Grekland. =)

Karro sa...

Lisa, ska du ner till Falkenberg något på din semester?

Mellan Agia Marina o Maleme är det väl en ca 5 km, lite beroende på vart i Agia Marina du befinner dig.

Vi åker till Sverige för familj, vänner och släktens skull. Denna sommar har jag en annan stor anledning också efersom min bästa vännina gifter sig.