Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 10 maj 2009

Mors dag!!!

Idag är det Mors dag här. "Grabbarna" bjöd mig på lunch på Maleme Beach Taverna. Sommarens första besök för övrigt och lika nöjd som vanligt. Skrev redan förra sommaren om detta ställe och tavernan som vi många gånger under sommaren äter på. Lekplats, bra och god grekisk mat, trevlig personal, lugnt, nära till stranden och havet. Rekommenderar verkligen stället.


Så här såg vara rester ut, haha. Man får ju inte in alla tallrikar samtidigt så uteslutet att få en bild på all mat. Det blir alltså bild på resterna.


3 personer. 7 tallrikar: grekiska sallad, tzaziki, friterade potatisar, friterade färska champinjoner, 2 tallrikar med färsk fisk och räksaganaki. 2 öl Mythos, 1 coca-cola och 1 juice.
50,20 euro totalt.



7 kommentarer:

Jessica sa...

Å vad det ser gott ut. :-))
Hittade din sida av en slump då jag sökte runt lite angående Kreta.
Vi (jag och min sambo) ska besöka Kreta i september och jag längtar redan nu efter den grekiska atmosfären och den goda maten.

Ville också säga att du har en väldigt trevlig blogg.

Mvh
Jessica

Eva Henriksson sa...

Ja jag håller verkligen med om att du skriver trevligt intressant och varmt på något vis.
Tack och jag slickar mig om munnen när jag ser maten.
hur kunde det bli mat över???

Bertil Rydström sa...

Hej Karro!
Har precis varit inne och kollat på din blogg. Det gör jag varje dag för att kolla vad du skriver och det gör du så himla trevligt. Nu är det inte många dagar kvar innan vi kommer till Kato Stalos.
På lördag kommer vi. Först våra vänner från Vilhelmina och Umeå och sent på kvällen (22.40) kommer
Anna-Leena och jag. Vi längtar dit.
Såg bilderna du lagt in. Mums!!!
Hälsningar från Bertil o.Anna-Leena

cajbee sa...

Hej Karro.

Här i Finland firade vi också Mors dag idag. Det blev grillad pork fillet med Hasselback potatis dränkt i gissa vems olja och grekisk sallad med en ordentligt skvätt av samma juvliga olja.

Hälsningar
C&B-M

Annika sa...

Antar att det ligger i Maleme också.. eller? Den ska iaf besökas när vi är ner nu i sommar... :P

Karro sa...

Oj vad glad jag blir över alla komplimanger och att ni gillar bloggen. Tack Tack!!!

Annika, ja tavernan ligger i Maleme.

Caj o Britt-Marie, så ni är tillbaka i Finland. Hoppas ni hade en underbar semester och att olivoljan hjälper er att drömma er tillbaka till Grekland. På återseende.

Rina-gänget, det är underbart väder här nu. Vi var på stranden imorse igen. Hoppas ni får en härlig semester!!

Annika sa...

Då kommer jag/vi def. att besöka den... :D

Härligt att läsa din blogg. Man längtar inte ett dugg... :P

Åååhhh... grekisk sallad! Vill ha... nu!!

Den smakar INTE likadant här hemma när man gör den.