Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 28 maj 2009

Hej Hej ifrån magen!!!


En bild och hälsning ifrån bebisen i magen!!!

- Det måste vara en flicka för din mage "sitter" lågt ner, säger den ena.
- Du har utslag i ansiktet, det hade jag också när jag väntade M, så det är säkert en pojk till, säger en annan.
- Har du ingen aptit, då är de en pojk.
- Mår du illa, är det en flicka.

Folk fortsätter att fråga, undra och spekulera över bebisens kön.

"Pillutta dig en hemlighet.....", tänker elaka jag och småler inombords.

6 kommentarer:

Jo sa...

Vilken skönhet! Vet du förresten att Petroulakis har toupé? Grekiskt skvaller när det är som bäst... haha! Jaja... Du? En fråga. Har Kyriakos svenskt pass? Hur gick ni tillväga för att fixa detta i så fall? KRAM från ett varmt Paleohora

Karro sa...

Hej Johanna!! Nej är du säker? Visst kan jag hålla med om att det ser kanske så ut, men jag tror det är hans hår, stackaren, haha.
Nej Kyriakos har inte svenskt pass. Försökte fixa det i sverige förra vintern men tro bråkade med polisen i Halmstad och tro det eller ej så var det mycket enklare att fixa grekiskt pass än svenskt så han har nu bara grekiskt. Ser ingen hänsikt till varför han ska ha svenskt.
Kram Kram och hoppas du och familjen mår bra. Har varit dålig på att lämna kommentarer på senaste men vem sitter vid datan när vi har så underbart väder ute, eller hur?

Eva Henriksson sa...

Är Petroulakis doktorn?
Det kan inte vara bekvämt med peruk i er värme???
Ni två borde ju träffas.....Har ni gjort det?
Kramar till er båda!!!Härliga svenska mammor på Kreta.

Jo sa...

Jo, jag vet, till en början var jag mycket skeptisk till ryktet, som frisör brukar hår vara det första jag lägger märke till och är mycket känslig för peruker och toupéer. Men så hörde jag en annan kvinna som hade sett honom få den ditsatt hos frisören och nästa gång jag träffade honom så kollade jag mycket noga (utan att han märkte det förstås!) och ja, jag är 100 på att det är en toupé. Ganska udda val av sådan får jag säga, men det ser ju å andra sidan väldigt naturligt ut. Men usch vad hemsk jag känner mig nu, haha!

Jag vill ha svenskt pass till Elli så att jag ska slippa Aris medgivande varje gång vi ska resa. Eftersom hon har ett helgrekiskt namn och pass och jag helsvenskt namn och pass så vågar de inte låta mig ta henne ur landet utan faderns signerade medgivande. Också lite kanske för sakens skull. Hon är ju faktiskt till hälften svensk. Även om det inte syns ;). KRAM

Karro sa...

Nej du skämtar!!!! Du är alltså säker?? Visst har jag och vänninorna som "fött" barn hos honom pratar och skämtat om det men du är alltså övertygad. Har randevou om en månad och då ska jag allt tjuvkolla. Hihi.
Eller ta med mig Kyriakos och på skämt säga till honom på svenska "Dra farbrorn i håret" så får vi se vad som händer, haha.
Jag har aldrig behövt papper eller tillåtelse från Giorgos att resa med Kyriakos ut ur landet.
Vad är det för papper? Har rest många gånger och Kyriakos har rent grekiskt namn och jag helt svenskt. Bytade aldrig efternamn när vi gifte oss utan heter bara Karlsson.
Konstigt.

Jo sa...

Ja, helt säker är jag ju inte eftersom jag aldrig själv sett honom utan den, men 99%. Jag är övertygad. Det är bara SAS hittills som krävt det, ingen annan, det varierar från flygbolag. Men surt var det sist när vi i sista stund lyckades få ett intyg från Aris, som var i bilen mellan Chania och Palle när mitt desperata samtal kom, faxa in det nödvändiga skitpappret. Annars hade vi inte fått resa. Också ja... för sakens skull ;).