Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 11 maj 2009

Bort med TV:n

Lite svårt för mig att titta på tv i dessa Eurovisiontider. När Finlands "monster" (enligt mig) vann tävlingen 2006 övergick jag från schlagerfantast till ren bojkott. Och det håller jag än idag.
Texten nedan gick att läsa på min privata blogg och jag minns hur arg jag var, haha.


" Vad är det som händer med schlager världen?? Vad är det för äckliga hårdrockande monster som tar över denna trallande tävling? Med ångest och ilska satt jag själv hemma i soffan och såg hur 12 poäng efter 12 poäng ges till grannlandet Finland.
Kunde inte låta bli att tycka synd om Carola. Här ställer schlager drottning äntligen upp och har en trallande låt, en röst som heter duga och välklädd ( om man jämför med de andra halvnakna brudarna ) och så får hon stryk av monsterkillarna. Surt.
Redan efter halva röstning stängde jag av TV:n ( kan även läsas som ?slängde ut TV:n ) och gick sur i säng och hoppades att inte allt för många barn kommer ha mardrömmar om monster.
Den första internet sida jag besökte idag på morgonen var aftonbladets. Vann rätt låt?? Fyll i Ja eller Nej. Att de bara kan fråga detta. Klart som fan att fel låt vann, enligt min mening. Men om man ser till svenska och grekiska folket som båda gav 12 poäng till Finland, så vann rätt låt.
Oj oj vad håller på att hända i världen??!!! Sverige borde bojkotta ESC och inte ställa upp nästa år.

Nej tacka vet jag Jonny Logans "Hold me now", lite "Ein bischen Frieden", ABBAs "Waterloo" och till och med Bröderna Olssons "Fly on the wings of love" från Danmark. Detta kallar jag äkta schlagers. En låt som sätter sig och som man kan tralla på. I år är det snarare utseendet som kommer sätta sig i hjärnan och från och med idag är Finland för alltid förknippat med monster. Kanske lika bra att de inte tog av sig maskerna, kanske ser de ännu värre ut under dem. Oj vad elak jag är. Men jag är verkligen upprörd över detta.

Så, nu har jag sagt min mening och det känns jäkligt fint, även om jag kanske är ensam om att tycka så här. "


Så medans alla kanaler diskuterar och vänder upp å ner på alla länders bidrag väljer jag att stänga tvn. Har hört att Norge tydligen är favorit och efter där kommer Grekland. Sveriges bidrag har jag bara hört en snutt av på youtube. Vilket land jag hejar på? Inget. Hoppas på att premiärgrilla på lördagkväll men jag lyssnar hellre på någon CD-skiva till maten än att ha tvn på.

4 kommentarer:

Clausewitz sa...

Oi. Parabéns por seu excelente blog. Gostaria de lhe convidar para visitar meu blog e conhecer alguma coisa sobre o Brasil. Abração

Anonym sa...

Men hallå Karro? Lordis låt var ju kanonbra! Barnen älskade den, speciellt min dotter. Nästan lijka bra som Greklands bidrag 2002, Sagapo!

Marie sa...

Vännen du behöver inte titta, jag räknar givetvis med att Sakis tar hem detta!!!
Hoppas vi ses snart även om det nu ser "tungt" ut.

KRAM

Eva Henriksson sa...

Oerhört tjatigt och strömlinjeformat! Men Malena Ernman är mycket sympatisk och vi i S har vant oss vid melodin. Så jag hejar på henne men tittar i alla fall inte på alltihopa.