Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 6 april 2009

Uniform

- Det känns som om det är lördagkväll och jag ska ut på club, sa Giorogs när han fått på sig sin uniform och var redo att ge sig av. Svarta finbyxor, ljusgrå skjorta och svarta "finskor".
Ja min man är mer än jeans å t-shirt man så visst var det lite ovanligt att se honom i de kläderna. Och för att åka på jobb. Tänk de senaste 3 åren har han åkt iväg i "hängslebyxor" och t-shirt så jag förstår honom.
- Men packa ner mina jeans och någon tröja ( ja det är jag som packar hans väska ) för jag tänker byta om så fort jag kommit ombord på båten.

Till dig som undrade över resvägen till Patra. Man tar båten från Souda till Athen ( ca 6,5 timme ) och sen vidare på fastlandet mot Patra.

2 kommentarer:

Eva Henriksson sa...

Är det en klass på Kreta som ska till Patra?
Sparar de ihop själva?
Hur gamla är dom?
Vad ska de titta på? Hoppas Giorgios får kul bland ungarna.
Kram

Karro sa...

Ja det är en skolklass härifrån. Ifrån Akrotirihalvön. Har ingen aning om varken ålder eller om dom sparat själva. Sånt lär jag mig senare med våra barn kommit upp i den åldern.
Deras utflyktsprogram vet inte ens Giorgos så jag kan dessvärre inte svara på vad dom ska se.