Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 30 april 2009

Kostar att ligga på topp...

Idag fick jag vänta 2 timmar tillsammans med andra kvinnor med små till stora magar.
Vår käre doktor, Stelios Petroulakis, hade en hektisk morgon och sprang mellan mottagningen och förlossning där en kvinna födde och en annan som låg i "väntrummet" med värkar.
Att vänta i 2 timmar är inget ovanligt. Det gjorde jag under graviditeten med Kyriakos också. Stelios är en otroligt populär gynekolog-doktor och enligt mig klart den bästa.

Väl inne på hans mottagning tog han sin tid för mig och ultraljudet och var lugn som en filbunke FAST att kvinnan från väntrummet nu tagits ner till förlossningen hörde jag.
Ultraljudet gick bra och det är ju så underbart med teknikens under och att man kan få se sin bebis ligga och klappa händerna.
- Könet? frågade Stelios, vill du veta det?
Alltså jag kan ju inte låta bli att säga JA. Hello, för mig är det ju som att inte få öppna sina julklappar i december, utan vänta till midsommar, hello!!!!
Han fick inte fram några klara bilder men till 80% kunde han säga vilket kön bebisen har.
Och mycket riktigt hann jag inte mer än hem förrän både svägerska och svärmors första fråga kom "Är det en pojk eller flicka?" - Jo allt gick bra på undersökningen, tackar som frågar. Men han kunde inte se könet, svarade jag snabbt tillbaka. Hehe, dom kan gott vänta tills "midsommar" med att öppna sina julklappar.

6 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

waaaaah vad du är fisig!!
jag kollade alla mina tre, jag har alltid letat upp julklappana i mitten av december, öppnat dem i smyg och tejpat igen dem igen.
Sjukligt nyfiken enligt mina föräldarar...

Karro sa...

Hihi, klart jag ska kolla och veta till 100 % könet MEN jag/vi har bara bestlutat oss för att inte säga något till släkten/vännerna. Jag är just nu bara så trött på deras tjat.
Busiga flicka som tjuvöppnat dina julklappar och sen TEJPAT igen dem, haha. Så långt gick inte jag men visst letade jag upp dem i mina föräldrars klädkammare och klämde, skakade och funderade mig gråhårig på vad de innehöll.

Eva Henriksson sa...

Hum....Viktigast är ju att allt är bra! Grekerna blir säkert tröttsamma för dig som tänker lite annorlunda. Men de menar inget illa. De lever ju också som i Sverige förr mitt i allt det brusande nya....
Har du Jan Lööf:Sagan om det röda äpplet och Pelles ficklampa m.m. ?De är skickligt gjorda svenska barnböcker.Härligt med Gonattsagor.

Karin sa...

Det är ungefär samma sak här - folk tror att man är knäpp om man inte kollar upp könet. Fast jag har inte hört samma åsikter om söner vs döttrar som i Grekland.

Vi kollade upp könet på Ella och kommer att göra det på ev framtida barn, jag är alldeles för nyfiken för att inte göra det. Men min bror och svägerska som väntar sitt tredje barn nu (de har två killar sedan tidigare) har inte kollat och alla jag har sagt det till här tycker att det är helt sjukt att de inte har tagit reda på vilket kön det är.

Tina sa...

Åh, jag drömde mig tillbaka till när jag väntade mitt första barn. I grekland. Och hade min privata doktor. Som kostade mycket pengar som helst att besöka (hur många besök gjorde vi egentligen-typ hur många som helst...) Som vid förlossningen beordrade kejsarsnitt eftersom det hade gått 8 timmar utan att barnet kommit ut. Det tog mig många timmars terapi att komma över det vid senare barns födslar. Hoppas att din läkare är bättre än min var...

Karro sa...

Tina,
Oh yes privat läkare kostar mycket pengar men min läkare är värd var enda cent. Inte en chans att jag skulle välja sjukhuset eller att åka och föda i Sverige.
Det blev kejsarsnitt med Kyriakos men inget som jag upplevde som något negativt. Hans hjärtljud gick ner kraftigt ett par gånger och det blev snitt. Ont som fan efteråt men inget att göra åt. Allt gick ju fint till slut och det är huvudsaken.
En gång snitt, alltid snitt säger dom här så i Sept blir det planerat kejsarsnitt och inget jag varken fasar eller grämer mig över.
Ser fram emot det. Och att få träffa vår bebis!!