Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 26 april 2009

"Karro på Kreta" firar idag.....

1 år. Bloggen startade för 1 år sedan och jag är mäckta stolt när jag ser besöksantalet öka, öka å öka.Ok jag vet att flera av er är inne mer än 1 gång om dagen, sån är jag också hos mina favoritbloggar och om jag har en lugn dag.

Denna sommaren kommer ju att se ut lite annorlunda och säkert kommer det att spegla av sig på bloggen. Stora huvudämnen hoppas jag blir om olivoljan jag vill hobbysälja och självklart blir det mycket barn och syskonskrivande.
Förra sommaren åkte vi på minisemester till Paleochora, hyrde villa i Rethymno och bodde på hotell i Almyrida. Inläggen kan ni läsa under etiketten HOTELL.
Denna sommaren vill jag åka på båtutflykt till Gramvousa. Höga krav jag har inför sommaren va? Haha. Eftersom Giorgos nu kör utflykter för turisterna kanske det blir någon annan uflykt också.
Genom bloggen har jag kommit i kontakt med andra svenskor som bor här på Kreta.
Helen med 2 söner som bor i Georgioupolis och sen Johanna med dotter som bor i Paleochora.
Dessa tjejer skulle jag också jättegärna vilja träffa så jag hoppas det finns tid för besök i dessa två kretensiska byar.

Fortsatt trevlig läsning och häng kvar!!!

14 kommentarer:

Tina sa...

Vilken fin, svensk? hahaha, statisktik du har. Det är kul att läsa om ditt liv på Kreta!

Eva Henriksson sa...

Ja besök dem! jättekul. Man ger och får vid möten!!!
Roligt att höra om dina semesterplaner. I all enkelhet.
Jag går in på din blogg nästan varje dag nu och finner den högintressant. Jag får lära mig massor och läser ofta inläggen flera gånger.
Idag vårstädning ute på vårt radhusområde, vårväder och gemenskap efter vintern.

Eva Henriksson sa...

Nu har jag läst om utflykter och hotell i dina tidigare väl sorterade inlägg!!!Så bra!!! Väldigt intressant.
Roligt skriver du också. apollo borde betala dig!
Vi åker helst till Paleohora och bor hos Manolis och Maria vid strandpromenaden. Ett jättebra ställe! Med urgod mat.

anna sa...

Hej Karro.
Hittade dig via Tina. Blev alla Apollo guider bloggare i slutändan? Eller bara de som fastnade med en grek kanske...finns ju all anledning att blogga av sig då...

Anna gammal guide från Rethymnon

Eva sa...

Hej! Kul att bloggen har stegrat så mycket. Jag har precis hittat hit med kommer garanterat att fortsätta läsa för jag tycker det du skriver är intressant!

Blev nyfiken på statistiken. Var/hur mäter du den?

annai sa...

Hej. Jag har ganska nyligen hittat hit och tycker det är jätteroligt att läsa om livet på Kreta och se de fina bilderna. Jag återkommer definitivt!

Jo sa...

Jaaaaaaaa! Kom hit och hälsa på!! KRAM

Karro sa...

Statistiken är från sitemeter.com och det är jättekul att följa så att man vet om bloggen har besökare eller ej.

Hej Anna! Ja fd apollo guider, grek och bloggandet verkar gå hand i hand, haha. I alla fall för dig och mig. Ha det bra!!

Anonym sa...

Hej! Jag och min pojkvän ska åka till Kreta en vecka i maj (12-19). Funderar på hur mycket pengar man borde växla, så hur mycket går restaurang besök, buss och vattenlandet på?

Karro sa...

Till anonym,

Inne i bloggen finns prislista till vattenlandet, olika menyer med priser och bussbolagets hemsida ligger som länk. Där finns prisuppgifter.
Ta en titt igen på bloggen och äldre inlägg så kommer du hitta svar.

Välkomna till Kreta!!!

Jenny sa...

Grattis !

Jag har följt din blogg från början och gillar verkligen utvecklingen. :-)

Hoppas du fortsätter att skriva så vi får följa med i din grekiska vardag.

Hanna sa...

Hej Karro!

Hittade dig via Tessan. Vet inte om du kommer ihåg mig? Hanna, Chania 2000, som flyttade till Zakynthos efter bara någon månad? Jobbade sen Rethymnon 2002 med Camilla. Hur som helst så kommer jag ihåg dig och har läst din blogg i några veckor. Jag blir sååå avundsjuk och saknar Grekland sååå mycket. Jättekul i alla fall att läsa om vardagsliv på Kreta. Vattenland och stränder i all ära men det är mer spännande att läsa om vad som händer bakom "kulisserna". Jag lovar att jag nu är fast inventarie i din besökarstatistik. Ha det så gott! Hälsningar Hanna

Anonym sa...

Vilken härlig blogg du har!!! Jag har varit på Kreta 3 gånger och jag älskar denna ö. Därför kommer jag och min sambo att åka igen nu den 30/4 i en vecka. Första gången för min sambo. Hoppas att han gillar det lika mycket som jag. Får även hoppas på bra väder. Första gången jag var på kreta landade vi 1 maj och värmen fanns där då ialla fall.
Återkommer gärna till din blogg.
Mvh

Lisa sa...

Grattis till bloggens ett ars dag!
Jag älskar att läsa om era äventyr, men det vet du ju redan :)

Kram Lisa