Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 8 april 2009

Från en erfaren bokningschef med is i magen.....

....till en mammaledig-hemmafru-sommarledig chef med ett litet syskon i magen. Ja, många av er har redan gissat rätt. En av anledningarna till att jag denna sommar inte jobbar är för att vi väntar syskon i September månad. Med Kyriakos jobbade jag in i det sista och slängde jag mig tillbaka in i arbetslivet när han var 3 månader. Jobbade 6 dagar i veckan, 48 timmar plus en jobbmobil som ringde på de mest olämpliga tillfällena. Nej tack!
Så nu får ni hänga med både på ultraljud och ta del av den pinsamt dåliga mammaledigheten som finns i detta land. Ack ni svenska mammor, ni vet inte hur bra ni har det!!!

19 kommentarer:

Cissi sa...

Vad kul! Grattis!! Ja det är bra ordnat för mammor i Sverige ;)

Gunilla sa...

Vad roligt för er alla tre och GRATTIS. Lycka till!

Tina sa...

Grattis! Jag har fött ett av mina barn i Grekland och två i Sverige så jag har sett både det grekiska och det svenska systemet. Då blir det en tung, svettig, varm men härlig sommar för dig i år.

Anonym sa...

Stort Grattis!!! Linda i Holland

Julie Roberts sa...

Tillykke:-)

Jenny sa...

Så roligt för er alla !
Grattis från mig.

Jo sa...

Men jippie vad roligt! Stort grattis och lycka till! Hoppas att ni klarar er på en lön nu då så att den lille får ha mamma lite mer än storebror. Nä, man har ingen respekt för nyblivna mammor här nere, det är sjukt! Stor kram!

jane sa...

JÄTTEGRATTIS!

Eva Henriksson sa...

Å så roligt med ett syskon.
Men varför har man ingen respekt för nyblivna mammor på Kreta?
Bra att du vilar nu och ger din tid till Kyriakos och familjen. Turisterna kan någon annan sköta. De klarar sig.

Veronica sa...

Ett stort grattis till dig! hmm, det låter som att Grekland har samma system som Italien... Ganska så kasst :)

Kram på dig

Marie sa...

Jag hoppas jag kan komma ner och roa dig någon vecka,sitta på din balkong med något gott att dricka, tar ditt vin och din GT oxå vet du ;-)

Kram Marie

Anonym sa...

teritaJag har sagt det tidigare Men igen Jättegrattis! Har själv 2 barnbarn och det är livets efterrätt. Vi längtar till Kreta det är en underbar ö med trevliga människor, vi åker den 9 juli på 2 veckor till vårt underbara hotell Eva Suites.
Kramar Jane.

cajbee sa...

Grattis!!

c&b-m

Veronica sa...

Nämen,STORT GRATTIS!!! Mysigt med bebis,själv har jag 4 barn & är glad för vårat svenska system. Snart är det vår tur att få komma ner till er & mysa i värmen. Fast nu ska vi ju få fint i helgen,så nu blir längtan liiite lindrigare!

Många kramar :-)

Karin sa...

Åååååh, vad kul, jättegrattis! Var och hälsade på en tvåveckors bebis igår och blev lite sugen själv på en till. Fast jag får nog sluta att amma först om det ska bli något! ;-) Ska bli kul att få följa med på resan!

Majoulas Blogg sa...

sygharitiria

Kram Maja

Tove sa...

Ett STORT grattis!! Å en gla´påsk åxå!!!

Karro sa...

STORT TACK för alla gratulationer. Ja det lär bli en annorlunda sommar och att gå höggravid en het augusti är kanske inget jag direkt ser fram emot men inget att göra åt.

Glad svensk påsk till er alla!!

Lisa sa...

Oj, det hade jag inte alls fattat. Vad kul, stort GRATTIS!!!!

Kram Lisa