Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

tisdag 28 april 2009

Att vänja sig

Att vakna upp på morgonen och se sin man redo för jobbet iklädd skjorta, finbyxor och fräscht morgonpigg är helt klart något man kan vänja sig vid. En fröjd för mitt öga tidigt om morgonen och jag somnar om med ett leende på läpparna.
Stackars mannen möts dock inte av samma ljuva syn när han kommer hem ifrån jobbet. Just nu är jag i en svacka, mellanperiod i graviditeten. Inga vanliga kläder passar så klart och mammakläderna vägrar jag att börja använda. Ok några byxor men resten vill jag spara till senare. Minns med Kyriakos att jag var så trött på mammakläderna i slutet av jag ville bara gå hemma. Naken. Typ.
Sen bör alla undvika mig kvällstid för jag har inget tålamod kvar och jag är på äckligt dåligt humör. Mig i kombination med en 3 åring som matvägrar är ingen hit. Plus att vi ju är i Grekland där man enligt många "dör om man inte äter upp sin mat". Herregud om barnet missar ett mål, större katastrof finns inte!!!!
Dessa matkrig brukar ibland sluta med att jag skriker, vilket aldrig skulle hänt om jag INTE varit gravid, så Kyriakos blir rädd. Själv blir jag sekunden efteråt ledsen på mig själv och sitter och bölar vid bordet medans Giorgos får försöka locka en ledsen Kyriakos att i alla fall äta 5 skedar. Suck.

Vi ska INTE ha ett 3:e barn även om grekiska regeringen har massa erbjudande, bidrag, förmånder för familjer med 3 barn. Nej så jäkla kul är det inte att vara gravid.

4 kommentarer:

Marie sa...

Gumman då!!!Tänker på dig

KRAM

Tina sa...

Fast det är ett himla jobb att lyckas få alla dom där förmånerna. Dom kommer liksom inte på posten... Jag vet, vi började nämligen nysta i det där när vi bodde i Aten i höstas (vi har ju tre barn) men vi la ner lika snabbt som vi började.

Hoppas att det jobbiga snart går över...

Eva Henriksson sa...

Hua så sorgligt!
Du brukar låta så kontrollerad och klok.
Det är kanske det som är problemet?
Alla (inkl. du själv) är vana vid vanliga Karro och så dyker dettta upp.???????
Stor stor kram !

Karro sa...

Eva,
Ja det är säkert det som är problemet. Jag blir liksom rädd för "gravid-Karro" när hon helt plötsligt höjer tonen och skriker. Den "vanliga-Karro" blir rädd och arg på "gravid-Karro". Jaja, jag vet ju att sånt går över, för det gjorde det förra gången.
Det är bara att bita ihop.