Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 12 mars 2009

Svart eller vitt. Arg eller glad.

Vissa dagar har jag inte alls något tålamod. Och efter att ha småbråkat med en 3 åring som klädvägrat kör jag irriterad ner till stan för att gå till banken, suck, för att lösa in min arbetslöshetscheck och få lite pengar. Hela den stora parkeringen är fullsmockad och jag cirkulerar runt med en kinkig Kyriakos som vill ha juice att dricka NU. Äntligen blir en p-lucka ledig och jag slår på blinkers och väntar. Nej men det var väl fan också, då kommer det en karl, så klart, körandes i motsatt riktning, mot trafiken, oss som väntar, om man säger så, och snor min lucka. Idiot, ropar jag.
- Vad är idiot, undrar Kyriakos. Idiot är såna som han och pekar på karlen som springer fort iväg. Nu är jag inte typen som rullar ner rutan och skäller högt, utan sitter kvar i min bil och svär högt och orkar inte tänka på att Kyriakos ordförråd utökas med en massa hemska ord.
Bredvid mig står en stor buss parkerad rakt över 5-6 parkeringar och jag vet inte om chauffören sett det hela. Men när jag rivstartat och kört runt ett varv till på parkeringen hör jag honom starta bussen. Rullar ner rutan och gör mig redo för att flirta med busschauffören. Det är jag ju rätt så bra på eftersom jag är gift med en, haha.
- Ska du köra iväg? frågar jag.
- Om en halvtimme, svara han.
- ( fan också ) Nja så länge har jag inte tålamod att vänta, men tack ändå.
- Men du, damen, jag kan köra fram bussen lite lite så kan du säkert klämma in dig i sista rutan.
Sagt och gjort, jag tutar på några bilar som väntar på andra luckor, tränger mig förbi och när jag är runt på rätt sida av bussen ropar chauffören, ett två tre, och samtidigt som han kör fram pressar jag in mig i sista luckan. Lång näsa åt er andra!!!! Jag vann!!!
Sen fortsatte min tur med att klara av banken på 15 minuter och när vi sen handlar på LIDL blåser en 5 euro sedel upp från igenstans på min kundvagn.
Skrattar för mig själv och tänk vad man kan bli glad för lite hjälp och tur. Idag är en bra dag, haha!

Inga kommentarer: