Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

tisdag 10 mars 2009

Minos Village - Agia Marina

Till er som bokat detta hotell.
Hotellet har varit tidigare år i Apollos program så jag minns det. Vid hotellet Alexandra Beach, som ligger på höger sida på vägen genom Agia Marina, kör man upp till vänster och där i sväng ligger Minos på höger sida. Det måste vara hyfsat lugnt läge. Vet inte om det finns någon genväg för att komma till stranden eller om ni måste gå tillbaka till den stora vägen.
Där nere på huvudgatan ligger ett strandställe som heter Poseidon, jag har själv aldrig varit där men min vännina är ofta där när hennes föräldrar är på besök. Tror dom har pool, strandstolar och matservering.
Ja det stämmer att tavernan Kouroupis bara ligger ett stenkast från ert hotell. Ni fortsätter på gatan upp mot den gamla delen av Agia Marina och därifrån är det skyltat. Går ni vilse får ni fråga er fram. En bra utgångspunkt för att hitta tavernan är annars bensinmacken Silk-Oil som ligger nere på huvudgatan. Från macken går man upp ca 30 meter och in på vägen till höger. Finns skylt. Sen ligger Kouroupis efter svängen på vänster sida. Klart värt ett besök!!

Ha en underbar semester och välkomna tillbaka till Kreta!!

1 kommentar:

AL sa...

Hejsan, jag tänkte höra med dig om du kan rekommendera någon bra restaurang eller taverna som jag kan fira min 50årsmiddag på. Vi kommer vara ett sällskap på ca 10 personer, mellan 10-70år. Jag skall stå för hela kalaset så det får inte vara allt för exklusivt, men GOD mat önskar vi så klart.
Har tidigar varit på Samos men aldrig på Kreta, men ser verkligen fram emot vår semester.