Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 18 mars 2009

Kreta Vädret April

Wow, vad många som googlar efter just "Kreta Vädret April". Nu tar jag fram min 5 års dagbok och tittar tillbaka de senaste 5 åren.
Förra året 2008 hade vi i mitten av april värmebölja och 30 grader varmt. Det blåste också dessa varma vindar med sand från Afrika.
2007 har jag skrivit grader som 15, 13, 17, 20 och 22 grader.
2006 typ samma.
2005 hade vi också någon värmebölja.

Alltså, april är en chansning. Det är oftast vårväder och sitter man i skuggan och njuter av solen är det varmt men så fort solen går i moln eller man förflyttar sig till skuggan blir det kyligt.
Kvällarna är kyliga och ni måste ta med er varma kläder.
Men så kan man också ha otur och det kan regna å regna. Jag minns april 2002 då det var så kallt att vi tvingades springa runt i varje el-affär och köpa 100-tals värmefläktar till gästerna som frööööös på sina hotell. Inte nog med det, ett hotell tömde vi och förflyttade gästerna till annat hotell inne i stan då temperaturen låg under 15 grader i rummen. Hhhuuuu vad kallt det var!

Men i år bli det sol och värme. Hoppas vi i alla fall.

2 kommentarer:

Julie Roberts sa...

Den sommer var min anden sommer på Kreta, og fy hvor koldt det var! Glemmer aldrig kulden i Larantzakis! Der flyttede selv vi på hotel med A/C:-) Og så alle de gæster der sad og frøs på hotellerne (når de ikke var inde på kontoret og klage!) haha

jossan sa...

jag ska åka till kreta nu i april, den 28 :) men större delen av dagarna är ju i maj så får hoppas att det har hunnit bli liiite bättre då ! tack för rapporten :)