Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

tisdag 10 mars 2009

Glada gäng från Rina

Till er som mailade och berättade om er sista minuten resa för 9 år sedan.
Jag ler när jag läser ert mail. Klart jag känner till hotell Rina. Och självklart att jag känner till Babbis. Det är precis som ni skriver, han var ju hotellet.
När ni träffar honom i sommar så hälsa från mig och min man, busschauffören Giorgos, och fråga honom hur det går med fotbollslaget Panathinaikos??? Babbis är en riktig Olympiakos-are och min man Panathinaikos-are så dom har haft sina pratstunder medans Giorgos lastade ut resväskorna vid hotell Rina.

Nu till er fråga. Från Kato Stalos kan ni självklart ta lokalbussen in till Chania stad. Där bytar ni sen buss till en som går express till Rethymno, för ni vill väl slippa stopp i alla byar längst vägen?
Busstationen i Rethymno ligger hyfsat centralt.
Det är ett billigt alternativ. Titta på mina länkar till KTEL, bussbolaget för priser och tider.
Fast det låter roligare att hyra bil hela gänget ihop. Det finns ju bilar upp till 7-9 personer om jag inte minns fel. Då kan ni göra stopp på vägen och köra när ni vill. Priset kanske lite dyrare men bil innebär ju en annan frihet. När ni kommer i Maj är det heller inte så mycket trafik och vägarna ok. Hade det varit Augusti hade jag sagt buss men Maj är ok att köra bil här.

Hör gärna av er med fler berättelser. Det är som sagt ett nöje för mig att ta del av reseberättelser från bloggläsare. Ni skriver inte vilket hotell ni ska bo på nu?

2 kommentarer:

Bertil Rydström sa...

Hej Karro!
Så var det dags igen för den första resan för året till Kreta. Som jag skrivit tidigare reser vi i maj och september. Denna gången stannar vi i Kato Stalos och bor på ett litet hotel vid namn Veli. Vi stannar förstås 2 veckor som vanligt ooch våra vänner från Vilhelmina kommer också samtidigt. Hoppas att allt är bra med dig och din familj. Vänliga hälsningar
Bertil Rydström och Rina-gänget

Karro sa...

Välkomna hit igen!! Veli ligger ju bara ett hack bort ifrån Kato Stalos Mare där ni bodde innan, om jag minns rätt.
Idag ska det bli 26 grader och solen värmer redan på morgonkvisten. Härligt!
Vi ses kanske i Maj om jag skulle ha vägarna förbi Stalos. Trevlig semester till er alla.
Karro