Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

tisdag 24 februari 2009

Hur svårt kan det vara?

Hur svårt kan det vara att komma ihåg 5 saker?
Min man körde precis ner till stan för att köpa skor då vi är inne på sista rea-veckan. Jag bad honom köra inom grönsakshandeln och köpa 5 saker. Skriv upp det på en lapp, sa han.
Nej du, nu ska vi allt testa dig och ditt minne.
Jag gjorde det barnsligt enkelt för honom och räknade på fingrarna medans jag sa:
1. Vad finns alltid på köksbordet som är grönt? Brocolli.
2. De två mest vanliga runda frukterna? Äpple och päron.
3. Två saker som finns i fasoulada? Morot och persilja.

Inga problem säger han, det kommer jag lätt ihåg. Innan han gick förhörde jag honom snabbt och då hade bland annat brocolli blivit blomkål ( vi har aldrig blomkål på bordet ).
Så det ska bli väldigt spännande att se vad påsarna innehåller när han kommer hem.
Jag tippar på 3 av 5 rätt.
Karlar!!!

1 kommentar:

Veronica sa...

Hihi, ja hur svårt kan det egentligen vara?!Hur mycket kom han ihåg?!

Kram