Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 23 februari 2009

Herregud vad kallt det är!!

Kyriakos har ingen ingen aning om vad uttrycket "Herregud" betyder.
Men han hörde mig säga det idag vid två olika tillfällen. Efter några ärrenden i stan bjöd vi oss in på lunch hos hans gudmor och när vi skulle åka hem regnade det och morgonens 8 grader hade knappast stigit.
Vi hann inte mer än utanför dörren då han säger " Herregud vad de e kallt" !!!
Jag skrattade så jag grät och då tyckte han så klart att han var jätterolig. Så hela vägen hem blev det "Herregud vad bilen kör fort", "Herregud vilken stor lastbil" och väl hemma avslutade han med "Herregud va mycke post" när han tömde postlådan. Barn är underbara!!!

2 kommentarer:

Cissi sa...

jag vet precis vad du menar så där var det när julian var liten också. nu säger båda mina barn åh herregud väldig ofta ;)

Veronica sa...

Nej vad gullig han är! Så sött när småttingarna tar efter det man säger :)