Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 4 februari 2009

Gå före i kön

Jag låter alltid folk gå före mig i kassakön om det är så att jag har många saker och kunden bakom mig bara 1-3 saker. Jag tycker det är att visa respekt mot andra och kan man hjälpa varandra så ska man väl göra det.
Härom dagen var vi och handlade på Lidl. Vi hade i vår vagn ett flak med öl, toapapper, toastbröd, några konserver, servetter och coca-cola (standardsakerna som vi köper på Lidl ) .Inte särskilt mycket men dock en hungrig Kyriakos som ville hem och äta. När vi kommer fram emot kassan kommer det samtidigt en man bärandes på bara tvättmedel och en bal med toapapper. Min man är likadan som mig och säger till mannen att gå före oss. Helt ok så klart. Han tackar och lägger upp sina varor. Då hör vi bakom oss "Ursäkta får jag gå fram till min man" och en kvinna med en varuvagn vars lass liknar en 5 barns familj på Gekås i Ullared tränger sig förbi oss. Vet du vad? Det där är fräckhet och jag fattar inte hur mannen ens en gång tänkte när vi var snälla och lät honom gå före oss för han hade bara 2 saker.
Tydligen resonerar han inte som jag och min man.

2 kommentarer:

Veronica sa...

Nej vad fräckt. Hur kan man göra en sån grej?!

Kram

Tove sa...

Hej! Ville bara önska er en härlig "semester" i Svedala! Det är väl imorgon ni åker????
Kram!