Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

fredag 9 januari 2009

Mindre trevlig utflykt

Gårdagens utflykt till stränderna var helt underbar. Jag får tänka på den idag då jag ska på en mindre trevlig itflykt. Ja ni vet vart?!! Arbetsförmedlingen OAED för att få mina checkar stämplade och sen till banken för att få ut pengarna. Suck. Jaja, efter att förhoppningsvis fått ut pengarna kommer jag direkt att gå till resebyrån och betala våra Sverige-biljetter som jag bokade igår.
Den 8-20 Februari kommer vi att vara i Sverige. Så jag får tänka på det också när jag står och svettas som packade sillar inne på OAED med deras otrevliga personal, som verkligen behandlar oss som just sillar. Vi verkar inte vara värda mer än så i alla fall. Varje gång tänker jag att det finns de greker som är serviceminded och trevliga och dom jobbar inom turismbranschen. Sen finns det dom som är sura, bittra och borde sändas på charmkurs och det är dom som jobbar på bland annat OAED, IKA, och andra kommunala ställen. Hihi, så småler jag där jag står som en packad sill intryckt i albanen framförs illaluktande armhåla. Urk.

1 kommentar:

Ulf sa...

Jag håller till fullo med om IKA i Souda. Katastrof är bara förnamnet. Elverket likaså, för att nämna några. OTE har jag faktiskt bara bra erfarenheter av. Fick mitt bredband på 5 dagar, och det FUNGERADE. Har missat din blogg tidigar, fick tips från annat ställe.
Nu sitter jag i Sverige och har hemlängtan.