Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 25 januari 2009

Ingen vanlig söndag

Idag var det dax för oliverna igen. Klockan 09,00 lämnade vi huset och åkte iväg. Jag lämnade kameran hemma för jag tänkte att idag händer det säkert inget nytt med oliverna plus att det är dåligt väder. Ack ack så fel jag hade. Men inte kunde jag veta då att det skulle bli en tur till sjukhuset.
Min man stukade i fredags foten på jobbet och haltar sig fram. Han lekte arbetsledare upp på olivhöjden, det vill säga satt och drack kaffe, rökte och ropade och uppmanade oss till att jobba fortare. Efter 1 timme börjar han bli tyst ( vilket är vääääldigt ovanligt för min man ) och han säger då att han börjat känna av från njurstenen ( har ni missat första delen kolla här ) och har en fruktansvärd smärta. Jaja, tänker jag han skämtar säkert och jobbar vidare.
Men efter ytterligare ett tag är han vit i ansiktet och skriker till mig att köra till sjukhuset.
Han låter till och med mig köra bilen, hello, ni känner inte min man, han låter bara mig köra efter fester och när alkoholintaget är för mycket. Han tycker jag kör så sakta.
Så han satt och kved och tjöt i ett nedfält passagerarsäte, ja precis som en gravid i värkar, och jag satt mig framför ratten och trampade gasen i botten. Herregud jag satte definitivt personligt rekord på den sträckan. Gud så fort det gick. Efter halva vägen och jag har kört om ett 10-tal bilar inkluderat med 2 idiotomkörningar säger Giorgos till mig att sakta ner lite. Smärtan har börjat avtaga men han vet inte om det beror på chocken över min "Ferrarikörning" eller ej.
In på sjukhuset och akuten. Undersökning. 3 sprutor i skinkan och sen blev han bra. Men imorgon får han uppsöka doktorn igen för att se hur vi ska få ut den där lilla stenen.
Det är ju inte alltid han har Schumacher, yeah me, hos sig och som kan ta honom i illfart till sjukhuset!!

1 kommentar:

Uffe sa...

Ps, du ligger i lä av min kompis Mr Antonis P, han är Kretas Michael Shumacher.