Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

lördag 24 januari 2009

Hur jag hamnade här? Del 4.

Som reseledare fick man vid sin ansökan om jobb ”önska” destination och land men det var huvudkontoret som tog besluten om vart man skulle få jobba. Och vilken tjänst man skulle få. Från reseledare kunde man gå vidare som ekonomiansvarig, bokningsansvarig och sista steget var platschef, destionations chef. Jag har gått hela vägen. Så det var jobbfronten.

Sommaren 2001.Chania flygplats och i bakgrunden Novairs nya Airbus som precis landat.

Så till den privata anledningen till varför jag hamnade här. Kärleken så klart.
Både till staden och till en viss man. Jag hade under mina första år i Grekland allt sagt ”aldrig en grek” och medans kollegor och vänner ”stulade runt” lite med greker fördrog jag skandinaviska killar. På skämt brukar jag säga att det var efter Mexico där alla karlar bara räckte mig till axlarna där de log med sina guldtänder, som jag kom tillbaka till Grekland med en helt annan syn på grekerna.
Giorgos jobbade som busschaufför för Apollos dåvarande agent och det var alltså genom jobbet som vi träffades.
Det finns mycket mer att skriva men det är för privat så jag avslutar min ”Hur jag hamnade här” grej nu. Så summan är att jag hamnade här tack vare Apollo och jag stannade kvar här tack vare kärleken!!

4 kommentarer:

Sussanne sa...

Hej! Ska till Kreta i maj och vi ska bo i Kato daratso. Dom vi ska fara med är gluten allergiker. Är det lätt att få tag på gluten fritt bröd? och hur är det med maten?.Vet du hur hotellet Sirius Village är?
MVH
Sussanne

Uffe sa...

Bagaren i Agioi Apostoloi efter Nea Kydonia straxt före Odos Pandelakis kan göra G-fritt bröd efter förfrågan, lite dyrare. Hade en bekant nere som var allergiker och på det viset löstes problemet.

andreakgb sa...

hei hei:)

eg la deg til på msn ,men trur ikke du har godtatt..
eg synst det er superkult at du bur på kreta!! ønsker det en dag. har vert til agia marina ,og vil tilbake!!!:)
ka du jobber med i kreta??:)

hilsen Andrea!:):)

Tessan sa...

Ja, det var så du blev kvar på Kreta! Vilken tur att säsongen 2002 var den bästa och det var då du förälskade dig ordentligt i ön och g!!! =)
Å även jag med många andra minns tillbaka på den säsongen!!!

Kram vännen