Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

fredag 9 januari 2009

Fy f*n vilken morgon

Om ni läser om stora bränder över Kreta imorgon så är det för att det just nu sprutar eld ur mina öron. Fy f*n vilken organistion, eller rättare sagt det finns ingen organisation på det stället. Vi snackar om OAED. Jag borde säga till dom att införa en förslagslåda där vi kunde tipsa dom lite om hur dom kan förbättra sitt arbete. Efter 1 timme skulle lådan vara full, för det finns myyyycket att förbättra.
Mitt förslag skulle vara att dom skulle alla jobba på akord. Det vill säga lön efter hur många du hjälpt. Då kanske det skulle sätta fart och jobba.
Idag fick jag nummer 378 klockan 09,55 och först klockan 14,20 fick jag min check och var klar. Sprang i högklackat ner till banken för att till min förtvivlan se att dom stänger 14,00 idag då det är fredag. Ja men trevlig jäkla helg på er då!!!!
Va? Jag förbannad? Hmmm...bara lite.

2 kommentarer:

JennieC sa...

Jag är himla glad jag slipper OAED!! Jag har däremot ett gäng grekiska hantverkare och deras "speciallösningar" att handskas med.
Trevlig helg!

Karro sa...

Hej Jennie!! Vad glad for det du. Skulle kunna tanka mig att ta ett skitjobb under vintern bara for att slippa skriva in mig pa OAED. Huuhh varje vinters fasa.
Lycka till med hantverkarna och hall koll pa dem. Det behovs.