Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

fredag 16 januari 2009

Färgglatt


Jag tycker om gult, så jag målar mitt hus gult. Jag tycker om vitt, så jag målar mitt hus vitt. Och till sist kommer jag som tycker om ljusrosa, så jag målar mitt hus ljusrosa.
Googlade lite snabbt på svenska sidor och där stötte jag på många gånger att svenskar behöver i vissa fall tillstånd för att måla sitt hus i den färg dom vill. Att det liksom ska passa in i omgivningen. Får inte vara för utmärkande. Typiskt Sverige, säger grekiska jag bara.
På den här gatan i Chanias gamla hamn vet man inte vad tillstånd är. Man målar helt enkelt sin del av huset i den färg man vill och skiter i om det inte matchar med grannens. So what??!!!

Inga kommentarer: