Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

tisdag 13 januari 2009

Bensinpriserna - nästan gratis

Hej å hå vad bensin sjunkit sedan i somras. Då minns jag att jag skrev här att priserna låg på 1,3-1,4 euro/litern. Idag tankade jag för 0,89. Och för 20 euro får jag 3/4 istället för 1/2 som i somras.
Medans jag satt i bilen på bensinstationen och väntade så kom jag att tänka på att jag har aldrig i hela mitt liv tankat en bil. Jag menar att själv fixa det där med att vrida av tanklocket, välja pump, betala automatiskt och sen vad gör man sen ( ? ), jag har ingen aning. I Sverige hade jag aldrig någon bil, jag körde med pappas men om jag "tankade" någon gång så var det hans plånbok med pengar. ( och det hände väääligt sällan ). Sen i Spanien satt man också käckt kvar i bilen och tankmannen fixade allt. Jaja, ni skrattar kanske. Men för mig är en bil något som ska ta mig från A till B. Inget annat. Sen resten tvättning, service, byten av däck, bla bla, bla bla och bla bla bla det är mannens jobb. För likadant är datorn för honom. Han vill ha datorn bara för att surfa på internet. Inget annat. Kommer det sedan upp "konstiga meddelande" ( som han uttrycker det ), den får virus, uppkopplingen krånglar, service och annat, japp det är mitt jobb. Vi har ett väldigt uppdelat liv om vad som är mitt ansvar och hans ansvar. Jämställdhet, nej kanske inte. Men vi vet i alla fall vårt ansvarsområde och vi trivs med det så.

Inga kommentarer: