Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 10 december 2008

Var är föräldrarna???

Jag varken vill eller känner för att kommenterar upploppen och vandiliseringarna som just nu sker Grekland över. Min fråga blir bara, var är föräldrarna till dessa ungdomar som sprungit runt de senaste dagarna och nätterna och fördärvat för oskyldiga människor???
Jag skrev häromdag om förbudet mot barnaga och jag är helt emot aga, belive me. Men för dessa 15,16 och 17 åringar som vandaliserat är jag inte emot lite "ungdomsaga". Ge dom ett kok stryk rent ut sagt.
Den tråkiga sanningen är dessvärre att deras föräldrar inte bryr sig. För hade dom brytt sig och undrat vart tonåringen var om natten skulle upploppen snabbt dött ut. Istället fortsätter dom och mitt i julruschen måste nu många affärer och kontor lägga tid och pengar på att återställa allt. Som om det inte räckte med finanskrisen. Så kommer några "skitungar" och gör det ännu värre.
Missförstå inte mig och tro att jag tycker polismannen som sköt ihjäl 15 åringen gjorde rätt. Självklart inte. Men det måste finnas andra sätt att försöka "ändra världen på" än just vandilisering.

Inga kommentarer: