Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 17 december 2008

Tårta och maten


Födelsedagstårtan beställer dom flesta ifrån bageriet. Visst kan man göra sin själv men på alla kalas jag varit har det varit köpta tårta med olika disneyfigurer och annat gulligt. Denna tårta kostade 30 euro om jag minns rätt. Tid är pengar och ska man laga mat till 20-25 personer så är det klart värt att betala för en färdig tårta.


Vi knödde oss in 20 personer igår. Barnen fick sitta i köket. Grekerna lagar helt galet med mycket mat. Och jag vill ju inte vara sämre. Förrätt ( eller småtallrikar som vi säger ) var svamp/bacon paj, pizzabitar, ost/skink crepes, auberginer med tomat och feta ost, vitkålssallad, grön/rocca sallad, potatissallad. Huvudrätt var Thaikyckligfiléer ( som konstigt nog tog slut och svägerskan bad mig laga denna rätt till Annandag Jul då det är deras tur att fira namnsdag ) Griskött med selleri, kaningryta, köttgryta och till sist det traditionella kokta köttet och riset.
En lång dag och idag går jag trött runt med dammsugaren och försöker ha ihjäl ca 50 ballonger. Självklart blev det mat över så varken lunch eller middag behöver jag laga idag. Tur. Nu blir det soffan och Grey´s Anatomy. Inte energi till något annat. Tur att det är 364 dagar kvar till 4 års dagen.

2 kommentarer:

Tove sa...

Hej! Nu när du varit så duktig är du värd detta - titta in!
Kramis!

Karro sa...

Tack for det, Tove!!