Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

fredag 19 december 2008

Kort på kort

Jag har alltid min kamera med mig. Den grekiska släkten talar om mig som paparazzin. Jag har varit på x antal födelsedagskalas, bröllop, barndop och andra fester men jag kan inte minnas att någon grek hade kamera med sig. Ok på barnkalasen kanske men annars minns jag bara alla svenskar från vår sons barndop som knäppte kort hela tiden. Mina svärföräldrar åkte på första utlandssemestern. Utan kamera. Vi svenskar blir gråtfärdiga bara vid tanke på att åka på semester och glömma kameran hemma. Kort hjälper oss att minnas och vi kan lättare dela med oss av äventyren och minnena.För mig är det lätt att göra julklappar. Det blir en samling av årets kort. Som sagt ingen annan har ju tagit kort under året så vad kan vara mer uppskattat än kort på barn och barnbarn. Allt är redan framkallat, klart och inslaget. Under granen ligger alla julklappar och bara väntar på tomten.

Inga kommentarer: