Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 3 december 2008

Knappast en 20-åring längre

Jag är en stolt 32 åring. Eller är jag 31 bara?? Född 1977, så det borde bli....31. Såg fram emot att fylla 30 och nu efter det håller jag liksom inte längre koll på födelsedagarna.
Många av oss har säkert sagt "men jag känner mig som en 20-åring" efter att man avslöjat sin ålder.
Jag själv har gjort det många gånger. Idag tog jag mig en tur runt bland bloggar som skrivs av just 20-åringar. Några var till och med yngre, 16, 17 år. Inte ens tagit studenten. Aldrig jobbat.
Det var sida efter sida med mode-bilder och redan där förstod jag att jag definitivt är 31. Herregud vad kort kort, och inga strumpor under kjolen, flicka lilla du kommer frysa ihjäl dig ( bilden var tagen i Stockholm och med snöööööö ) och tillsist vilka hutlösa summor dom lägger på kläder.
Mitt "sparkonto" heter spara och inte slösa och jag skulle aldrig få för mig att lägga x antal pengar på en.......väska. En väska liksom. Ok skor måste man ha, man kan ju inte gå barfota under vintern. Men en väska kan man allt klara sig utan, man kan använda en gammal.
Ojoj, efter det resunemanget kände jag mig som 50+ och lämnade "småtjejernas värld".
Tillbaka här till min kära Kretablogg där jag kan vara mig själv. Alltså en 31 åring rent igenom.

2 kommentarer:

Cissi sa...

gud jag vet! då inser jag med att jag börjar bli gammal.... Jag förstår inte vart de får pengar ifrån för att betala alla dessa dyra saker de köper.
Apropå gammal så sa Julian i bilen igår till sin kompis:
Min pappa är 33 år!!! Han är jättegammal! Tur att jag bara är 32 hihi

LINDA sa...

Ja jisses vad man kanner sig gammal ibland! Undrar som Cissi vart dom far alla pengar till sina klader ifran. Sjalv kommer ju det mesta i min garderob från Hm eller Zara,men inte mycket som kostar ovanför 500 lappen... ;)