Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 21 december 2008

Julshopping

Idag hade alla affärer söndagsöppet inför julen. Jag och Giorgos åkte till byn och lämnade Kyriakos hos sin farmor och sen begav vi oss till stan. Vi och halva Chania var där. Smockfullt.
Vi klarade av en massa julklappar och sen köpte jag mig en ny pyjamas och en ny klänning på favoritaffären AMAZON. Det var faktiskt Giorgos som sett klänningen i skyltfönstet och tyckte den skulle passa mig. Jag är ingen klänningtjej utan föredrar jeans och byxor, men den var fin och satt bra. Så nu har jag en fin klänning inför alla jul och nyårs firande.
Jag var helt till mig över klänningen och minns sen inte riktigt vad som hände. Men plötsligt stod vi utanför min mans favoritaffär, den med vitvaror och elektronik. Och vips hade dealat till sig ett bra pris för en juicepress, ett ångstrykjärn OCH 2 st "xitres" kastrull med konstigt lock där ångan går ut så att köttet kokas fortare, vet inte vad det heter på svenska.
God Jul, Karolin. Det är du värd!!!
Ja men ok då kan jag ju inte säga nej. Blev faktiskt superglad över mina nya saker. Så nu har jultomten redan kommit till mig. Yippie!! Här jäklar ska det strykas och laga ännu bättre mat, hehe!!

2 kommentarer:

carro sa...

HAHAH!! Vad jag skrattade när jag läste det men mest då jag såg föregående inlägg!!! ...hihi om ditt konto din kod ....vaaa fick han tag på ditt kort!!! Hoppas ni får en helt underbar jul så hörs vi snart! Kramis

Karro sa...

Nej han lite cash, eller ratt mycket cash, med sig sa HAN betalade det.
Strykjarnet ar varsta highteck och angan sprutade i hela vardagsrummet att Giorgos trodde nagot sprangdes i bitar. Herregud vilket tryck!!