Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 11 december 2008

Julkort

Idag tvingade jag min son ut i stormen och ner till hamnen i Chania. På med tomteluvan och försök se lugn och glad ut, sa jag till honom. Gick inte så bra. Tur att man har digitalkamera och kan se bilderna direkt. 99 dåliga kort och tillsist 1 bra kort. Hur gjorde man förr i tiden när man inte fick fler chanser och man fick vänta 1 vecka på att få bilderna framkallade???
Framkalla bilderna, köpa kuvert, kartongpapper, guldpenna och hem och leka klipp-å-klistra hela eftermiddagen. För att hitta adresserna till alla i Sverige behövs ingen adressbok som förr i tiden. Alla hittar man ju på gulasidorna.se. Wow, vad lätt allt är.
Så imorgon börjar mina julkort sin resa mot Sverige. Om dom hinner fram i tid? Vet jag inte, men det är inte mitt fel. Jag skyller på grekiska systemet och deras strejk och upplopp hit och dit.
Keep that in mind när ( eller om ) ni får ert kort lagom till påsk.

1 kommentar:

Karin sa...

Oj, vad duktig du är. Jag tänkte länge att "julkort, det kan jag skicka när jag har familj och barn". Och nu har jag det men det verkar inte som att det är några julkort på väg till Sverige för det. Jag skulle ha gjort det innan jag fick barn och hade tid!