Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 22 december 2008

En massa stryk (ning)

Det är som att plötsligt få använda en miniräknare istället för att sitta och räkna på fingrarna .
Mitt nya ångstrykjärn pratar jag om. Ok det tog ett tag innan jag fattade alla knappar och fuktionern. Giorgos blev ett tag lite rädd för att jag skulle sätta eld på hela huset, han såg knappt mig bakom all ånga som sprutade argt ut. Haha. Men sen efter att testat mig fram och använt några gamla t-shirtar som försökkaniner gick det strålande. Igår kväll var jag som en pojk med sitt nya gameboy, jag strök allt jag kunde komma över. Letade upp gamla dukar som först ska fram igen till sommaren. Skitkul helt plötsligt att stryka. Dessvärre tror jag att jag kommer tröttna mycket fortare på mitt strykjärn än pojken på sitt gameboy. Jaja, kul så länge glädjen varar.
Men om man nu ändå måste stryka så underlättare det ju om man har ett strykjärn som gör underverk och går snabbt. Det räcker att jag trycker på on-knappen så vips-vips känns det som om tvätten redan är stryckt och klar. I like!!!

Inga kommentarer: