Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

lördag 20 december 2008

Efterlängtad ledighet

Idag jobbar min man sista dagen innan julledigheten. Han ska vara ledig i 2 veckor. Han förtjänar ledigheten eftersom han jobbar mycket. Och det ska bli jättemysigt att ha honom hemma och speciellt för Kyriakos som älskar att spela basket, köra bilar och busa med sin pappa.
Så vad är problemet då, tänker ni? Jo, min man är lite shoppingalen när han inte har något att göra ( läs inte jobbar ). Och på ett kalas förra helgen sa jag efter ett par glas vin att jag ville ha en ny juicepress, en "tryckkastrull" ( vet inte vad det heter på svenska ) , nytt ångstrykjärn ( hatar att stryka men ska jag ändå göra det så kan det ju vara bra att ha ett strykjärn som är bra ) och till sista nytt kylskåp. Hur kunde jag?????!!!!
Nu kommer jag sitta hemma och oroa mig varje gång han åker ner till stan att han kommer hem med stor släpkärra fullpackad med en massa saker. Och när jag sen skäller på honom kommer han försvara sig med "Men du sa ju att du ville ha nya saker".
För att komma över hans shoppingbegär har jag hand om vår ekonomi och hans lön och julbonus är redan insatt på mitt konto. Mitt visa-kort. Min kod. Mitt ansvar. Alltså borde det bli julefrid i år.

Inga kommentarer: