Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 1 december 2008

Att längta

Längtar du efter julen? Eller kanske efter lite ledighet och få slappna av?
Har du en bokad och betald Thailandsresa i februari att se fram emot?
Alla längtar väl efter lite sol och värme under vinterhalvåret.

Själv längtar jag inte till något av ovannämnda saker. Julkänslan har inte "kommit" till mig än. Thailand kommer jag aldrig åka till eftersom jag bor i Grekland och "semesterresorna" går bara till Sverige. Sol och värme har jag här. Vad längtar jag då efter?
Uttrycket "När man är sjuk önskar man bara att bli frisk, och när man är frisk önskar man sig mer pengar". Ligger något i det. För skulle jag skriva mina önskemål skulle det första bli just att friskna till ( både jag och Kyriakos ) och sen efter det skulle jag önska att jag hade så mycket pengar att vi imorgon kunnat åka till Sverige för att träffa familj och vänner. Och så spendera hutlöst mycket pengar på GEKÅS i Ullared och sen flera timmar på IKEA.
Det sista var givetvis en önskan. Längtan får jag behålla fram tills Februari då vi planerar att resa till Sverige. Men den som väntar på något gott......

Inga kommentarer: