Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

tisdag 18 november 2008

Tigga om stryk ( ning )

Idag såg jag en hemmafru igång med att stryka. Hon hade parkerat barnen i soffan framför en DVD-film. Hon strök allt och då menar jag allt. Underkläder, kökshanddukar och till sist lakanen som hon pressade.
Snacka om att tigga om stryk ( tvätt )!! Det skulle aldrig i min vildaste fantasi dyka upp strykta underkläder i våra gardrober.
Jag stryker inte ens min mans arbetskläder. Han har varken fått några men för det eller blivit mobbade på sin arbetsplats. Och skulle han bli det så kan han alltid säga "Jag föredrar att min fru går ut och leker med sonen i 2 timmar än att han ska behöva sitta förslöad i soffan och glo på film i 2 timmar medans min fru stryker". Japp det är ett bra svar!!

4 kommentarer:

Cissi sa...

Hurra för Karro!!! Håller med dig! Jag har haft många diskussioner om detta med en holländsk kompis. Hon stryker också allt och de har tre barn!!! Sen frågar hon mig hur jag har tid att göra så mycket med barnen, läsa böcker, blogga etc. Mitt svar är jag prioriterar det över att stryka mina lakan. Punkt slut ;)

Svensk chekchouka sa...

stryka underkläder stâr ju sâ lângt ner pâ listan att man inte ens ser det pâ avstând. Förstâr liksom inte poängen. Jag stryker inte lakan heller. Jag hänger dem pâ tork över natten pâ dörrar...
Jag verkligen AVSKYR att stryka!

Karro sa...

Ja men eller hur, tjejer. För en liten stund kände jag mig som en dålig "hemmafru" då jag endast stryker de kläder "som syns", men efter att läst era kommentarer blev jag på toppenhumör igen.
Ha en bra dag!!

Mia sa...

Klock rent! Hahahahha! Sååå bra!