Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

fredag 28 november 2008

Nybörjare

Jag är fortfarande lite nybörjare med det här att åka på utflykt med en son utan blöja. Speciellt här i stan där det inte finns några allmänna toaletter ( ok det finns 2 st men inte ens A-lagarna vill gå dit, urk ).
Idag var en sån morgon som jag bara vill glömma. Jag sätter Kyriakos på pottan 2 gånger och försöker verkligen få honom att "göra det stora" innan vi åker. Men nej då, pottan ekar av tomhet.
Hittar efter länge en parkering och sätter Kyriakos i paraplyvagnen för det här ska fort, tänker jag.
Väl inne på ZARA går jag runt och tittar på flickkläderna och Kyriakos leker koja i provrummen, hmmm.
- Mamma, måste kissa. Lägger ifrån mig varorna och vi går ut och jag orkar inte ens bry mig om folket som tittar när Kyriakos kissar bakom en gammal kiosk. In på ZARA igen och fortsätter shoppingen. Världens längsta kö i kassan och det segar sig fram.
- Mamma, måste bajsa. Men det var väl f-n också. Kyriakos, nu håller du inne bajsen, vänta 2 sekunder, säger jag på svenska. Ibland är det vara så bra att vara utlänning för ingen förstår än. Som om jag och sonen har ett hemligt språk.
Slänger fram kläder och pengar och rusar. När jag fäller upp vagnen flyger ena hjulet av, vagen paj alltså. F-n för andra gången. Rusar över gatan till ett cafe och lånar toaletten där.
Jag är vid detta laget helt genomsvettig. Sen börjar ju promenaden tillbaka till bilen, med Kyriakos i ena handen och en trasig vag, kassor och handväska i andra handen.
På morgonen var jag optimist och tänkte att det räcker att stoppa i pengar för 1 timmes parkering, men på tillbaka vägen inser jag att det gått 1.5 timme. Fattas bara att jag fått böter!!!
På avstånd ser jag att det sitter ett papper på framrutan och jag svär ( inom mig, det är ju fan att man ska straffas för att man verkligen parkera på tillåtna ställen ) .
Men där vänder min otur för det är ju faktiskt bara ett reklamblad och ingen böter. Tackar, tackar!!

1 kommentar:

carro sa...

Hallå du tjejen!! Snacka om stress tålig dag! Jag tycker du verkade sköta det väldigt bra...fastän svetten lackades..hihi. Kram på dig.