Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 20 november 2008

Iskallt

Jag har (enligt mig själv) ett varmt hjärta. Och jag har (enligt min man) iskalla fötter. Det tar en evighet att värma upp dessa isklumpar. Men väl uppvärmda tar det bara 2 sekunder för dem att förlora all värme och bli blå som köldskadade.
Jag minns att jag en gång hittade en plastflaska av märket Vodka i fotänden av mina föräldrars säng. Hmm....smygdricker mamma under natten???
Nej flaska luktade inte sprit utan hon fyllde den med hettvatten om kvällen för att kunna värma upp sina iskalla fötter i sängen.
Själv kör jag med mannens lår som är heta som sanden i augusti. Jag börjar med försiktig "uppvärmning" med att "kela" mina fötter med hans. Inte för mycket för då tror han att jag vill något annat??!!!
När han väl somnat ( lätt att märka då han snarkar ) kör jag igång på riktigt. Pressar in mina isklumpar mellan hans lår och vänder och vrider på dem tills dom äntligen är värma. Först då kan jag somna gott!!

2 kommentarer:

Cissi sa...

jag vet vad du menar. jag brukar använda en vetekudde som man värmer i micron. sambon skulle skrika om jag la mina fötter mellan hans lår. han gillar inte fötter ;)

Karro sa...

Jag passar pa mest nar han somnat. INGET kan vacka honom. Bra for mig!!
Och mina fotter.