Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 16 november 2008

Hösten/vintern är här???

Vaknade imorse av smattrande regn mot balkongdörren. Har hösten kommit?
Men regn är bra. Jag säger det igen, låt det regna, det är bra för oliverna.
Jag tycker det är mysigt med regn. I alla fall någon dag. Kanske inget ihållande flera-dagars-regnande, men det har vi i och för sig väldigt sällan här. När jag hoppade ur morgonsärken och klädde på mig fick jag syn på mina orakade ben. Herregud vilken tur att vi inte ska till stranden idag. Och när jag nu städat och moppat golvet efter gårdens middag med vänner kom jag på att det går ju så mycket fortare med moppandet under "vinterhalvåret" när mattorna täcker större delen av golvet.
Ja jag tycker om vintern!!!!

Inga kommentarer: