Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 13 november 2008

En dålig vecka

Veckan hann inte börja förrän min data la av. Krasch och så blev allt svart. Herregud var beroende man kan vara av en data. Jag blir helt knäpp!!!
Sen fick vi stopp i avloppsröret i köket. Detta händer under måndagen då även min man kommer hem vid lunchtid och säger att han ska läggas in på sjukhuset. Hello??? Jo han kissar blod, men inget allvarligt. Hur fan vet du det? Är du doktor eller? frågar jag honom.
Så han låg inne för undersökningar och till slut visade provsvaren och ultraljud att han har njursten. Stor som en olivkärna. Han har haft detta en gång för måååånga år sedan och det var en mardröm enligt honom. Att kissa ut denna lilla sten jämförde han med när vi kvinnor säger att barnafödandet är som att pressa ut en vattenmelon "där nere". Hmm....ok nu fick jag ju aldrig uppleva detta eftersom Kyriakos föddes med akutsnitt. Men jag minns en karl som videofilmade och hånade mig när jag hade värkar och dumt frågade "Does it hurt, Karolina?" Som tur för honom var inte inom räckhåll för mig och min stora mage annars hade han fått på käft. Också dagen efter akutsnittet ( OBS!!!! Det är fan en operation man går igenom ) drog han upp mig ur sjukhussängen och sa att det gör väl inte ont, vad känslig du är. Av ilska höll jag på att svimma och kasta ut honom från kliniken.
Så nu ser jag min hämnd komma. Gissa vem som ska stå där redo med videokamera när han ska kissa ut denna lilla sten? Yes, that is me!!! Ojoj, vad jag ska ge igen. Men lille Giorgos hur ont kan det egentligen göra att kissa ut en pyttepytteliten plutt sten?
Jag mjukstartade med lite hämnd redan när han kom tillbaka från sjukhuset. Han hann inte mer än innanför dörren förrän jag sa att avloppet har stopp och det måste fixas nu.
Idag är det torsdag och min data funkar, avloppet är fixat, mannen har en sten i magen som någon gång ska kissas ut och solen den skiner. Verkar i alla fall bli ett bra avslut på veckan.
Och så har jag varit på kära arbetsförmedlingen och fått mina arbetslöshetscheckar. Och fick till och med löst in dom på banken. Efter två dagars försök så klart!! Men det är en annan historia som jag får komma tillbaka till.

1 kommentar:

zinkbaljan sa...

Ha ha du är rolig du!! ;) Ja se karlar, de skulle behöva vara med om en hel del faktiskt, så de finge lära sig lite...eller hur!!! ;)
Kramisar