Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 6 november 2008

Barnarbete???

Om man behöver hjälp med trädgårdsarbete, plockning av oliverna eller apelsinerna kör man till taxitorget i Chania stad om morgonen och hämtar upp en alban ( eller från något annat land ) som redo att jobba svart. Själv "tog" jag mig en svensk-grekisk kille som hjälpte mig att putsa fönster och dörrar. Helt gratis. Haha.

Bra med fysiskt arbete. Han sov siesta i 3 timmar efteråt. Jag njöt i soffan och kollade Greys Anatomy!!

1 kommentar:

Svensk chekchouka sa...

jag skrattar ât dina albaner pâ torget. I Paris hade vi kineser i centrum som arbetade i ateljéer och Rumäner i utkanten av stan som gjorde allt frân trädgârdsarbete till tapetsering...