Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 17 november 2008

B-kändis

En vinter jobbade jag i Mexico. Det var ett perfekt resmål med spännande utflykter, fina hotell, nöjda gäster och själv fick jag bo på ett all-inclusive hotell under 4 månader och kunde spara hela min lön. Det var en fröjd att jobba där speciellt eftersom just gästerna var så nöjda. Enligt prislistan kostade det ca 15 000 sek/person för 2 veckors semester på 4 stjärnigt all-inclusive hotell och det var många av gästerna som valde det alternativet.
Efter en ankomst stod vi några reseledare i receptionen och hjälpte till med incheckning på RIU Tequila. ( det mest populära hotellet den vintern ) Vi hade på bara den ankomsten 4 bussar med gäster till just Tequila. Så kommer det fram en gäst till oss och säger att här kan hon och hennes sambo inte bo. Varför inte det, undrar vi. Är det något problem med hotellet?
- Nej men min sambo kommer inte få vara ifred här. Han är ju kändis. Och vi trodde inte att det skulle vara så många "svenssons" här då det är ett 4 stjärnigt hotell. Ni måste hitta ett annat hotell åt oss.
Tar en snabb koll i namnlistorna och jag förstår inte ens vem kändisen är. Och jag läser gärna Se & Hör om jag kommer över en.
Min kollega viskar till mig namnet på en musikgrupp från början av 90-talet.
Men klart att vi ska försöka få våra gäster nöjda. Vanliga svenssons som B-kändisar ( enligt mig )
Dagen efter söker vi upp paret och berättar att de kan flytta rakt över gatan till RIU Palace där vi inte har lika många gäster. Men eftersom det är ett nybyggt 5 stjärnigt hotell kommer det att kosta x antal SEK.
- Så mycket???? utropar dom. Nja då får vi väl stanna här, suckar dom och går.
Senare under veckan när jag sitter på hotellservice hör jag några äldre gäster mumla och stirra på en person som går runt i lobbyn barfota ( man går inte runt barfota på ett sånt hotell ) och i shorts som ser ut som kalsonger. Väldigt ovårdad och äcklig. Men titta är det inte vår B-kändis. Snacka om att vilja dra blickar till sig. Han ville kanske få chansen att skriva en sista autograf.
Och som ett käckt avslut på sin semester gick han runt i avgångshallen igen barfota och drack öl. Men då var det ingen som längre tittade på honom. Alla hade väl tröttnat på honom efter dessa 2 veckor. Samma vad det gällde hans musik på 90-talet. Vi tröttnade och han är ett minne blott, vår lille B-kändis.

2 kommentarer:

Cissi sa...

men åh nu blev jag ju nyfiken vem det var ;)

zinkbaljan sa...

Jag med...;)
Kram