Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 20 oktober 2008

Vanlig vardag, stress, pusslande och tråkiga rutiner

Det har vi här i soliga Grekland också. Du själv ser på Grekland genom "turistögon" och ser bara solen som skiner, mater som du slipper laga och som smakar mums, turistvänliga greker och de fina stränderna som du drömt om på internet och resekatalogen hela vintern.
Men den vanliga vardagen ser nog likadan ut som i Sverige. Vi jobbar också, vi stressar också till dagis för att hämta barnen, vi försöker också hinna med alla saker man måste och vill.
En vanlig dag under sommaren ser i vår familj ut så här:
06,00 Giorgos går upp ( han jobbar måndag-lördag. Bara ledig söndagar )
06,30 Giorgos kör till jobbet. Jag går upp och fixar mig och packar dagisväskan och dricker kaffe
07,00 Väcker Kyriakos.
07,30 Lämnar Kyriakos på dagiset och själv kör jag till jobbet.
08,00-14,30 Jobbar. ( 5 dagar i veckan. Ledig söndagar och tisdagar )
15,00 Hämtar Kyriakos på dagiset.
15,30-17,00 Kyriakos brukar sova. Jag slappar, bloggar, lagar mat, plockar upp saker, tvättar, finns alltid något att göra.
Eftermiddagarna kan se olika ut. Beror också på vilken tid Giorgos har kommit hem. Det kan vara allt ifrån 17,00 till 20,00.
20,00 Äter vi middag.
21,00 Välling och sagoläsning för Kyriakos som somnar strax efteråt.
22,00-23,00 God natt!!

Inte så värst spännande och exotisk vardag va???

2 kommentarer:

Dave sa...

Hej!

ja visst blir det vardag var man an ar... Men det kan ju verkar 'lattare' pa ett harligt stalle dar det tom finns sol nastan hela aret :) Later jatteharligt tycker jag!

Har forsokt kommentera pa din blogg tidigare, men man maste ha en google ID, sa nu anvander jag min mans!

Ville egentligen bara saga att jag tycker att det ar kul att du hittat min blogg, for nu har jag ju hittat din oxa!

Kram fran Lisa (parislisa.blogg.se)

Cissi sa...

jag får också känslan ibland att "folk" tycker det är exotiskt att man bor utomlands och att man lever lyxliv. Nu bor ju jag i regniga holland men får ändå kommentarer ibland. det är lika mycket vardag här....