Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

lördag 11 oktober 2008

Tavernan Cactus i Agia Marina


Igår kväll var jag och mannen ute och åt med vår sons gudföräldrar. Vi åkte till ett ställe som heter Cactus och ligger vid huvudvägen i Agia Marina. ( precis efter det stora hotellet Santa Marina, om man kommer ifrån Chania )
Stället var mysigt även om det var lite kyligt och blåste kallt. Men ok jag är alltid lite frusen av mig. Färgerna, dekorationen och namnet Cactus fick mig att tänka på Mexico men det fanns ingen mexikansk mat på menyn. Det var turistmeny, som så många andra ställen och menyn var på grekiska, engelska och......ja just det svenska.
Maten var god, inget speciellt tyckte jag. Huvudrätten hade dom inte snålat på. En stor tallrik med oxfilé och sås, bakad potatis, friterad potatis, ris, kålsallad och kokta grönsaker. Wow, det var mycket mat!!
Det var första gången jag besökte stället men man kunde se bland gästerna där att det var inte första gången dom åt där. Väldigt trevlig personal som gick runt och pratade med gästerna och servicen var mycket bra. Kan förstå varför gästerna kommer tillbaka.

2 kommentarer:

Meddelålderskvinna sa...

Åh, vilken mysig blogg, och vilken fin bild med hjärtat i sanden.
Kommer igen!
MVH Zinkbaljan

Meddelålderskvinna sa...

Hej igen!
Förresten så var jag och en kompis till Chania för några år sedan! Vi bodde i Kato Stalos!
Jättehärligt!
Kram Zinkbaljan