Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

fredag 31 oktober 2008

Så var det över......



Huvudgatan igenom Platanias ligger öde. Vi ser faktiskt bara 4 turister som är ute och går och njuter av vårt härliga väder.
Det känns lite vemodigt måste jag erkänna men så känner jag varje efter varje avslutad säsong.









Torget i Platanias. Inga turister står och väntar på bussen, konerna som stod mitt i vägen är borta, butikerna stängda och hotellet igenombommade.
Om det hade regnat och varit dåligt väder påminner Platanias om en spökstad. Huuhhh...
vad det är tomt och ödsligt. Som dag och natt om man jämför med sommaren och alla tusentals turister.




Passerade kontoret och såg att Apollo packade ner det sista. På måndag natt går sista charterflyget hem med turister och reseledare som fortsätter sen vidare till vinterdestinationer
som Thailand, Indien och Kanarieöarna bl.a.

Det var 2008. Jag startade denna blogg i slutet av april i år. Kände att jag ville skriva om Chania och Kreta, resmålet som blev mitt hem.

Har fått väldigt fina kommentarer och mail tillbaka från er och kommer givetvis att fortsätta blogga även om "turistsäsongen" är över. Ni får hänga med på vinterjobben nu. För kom ihåg att när turistsäsongen löser av olivsäsongen. Under vintern "plockar" vi oliver. Så stanna kvar och se hur livet på Kreta ser ut under vintern!!!!

2 kommentarer:

Marie sa...

Hej vännen!
Nostalogkänsla när du skriver om hur säsongen är över. Minns det som igår när man lämnade ön :-)
Ha en härlig helg!
KRAM
Marie

www.megu.blogg.se

Julie sa...

Hej Karro
Jeg husker det også, som var det i går, hvordan Platanias er en rigtig spøgelsesby uden turister, det er så trist!
God weekend!
Julie